.

.

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 711
بازدید کل : 20819
تعداد مطالب : 739
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

فال حافظ


طب سنتی و گیاهی :( سرکه سیب)

سرکه‌ سیب و خواص معجزه‌آسا

 

سرکه سیب یک انتی بیوتیک قوی ضد عفونی کننده و ضد سرطان:

 

یکی از خوش خوراک ترین و مفیدترین چاشنی ها، سرکه سیب است. این سرکه، از عصاره طبیعی میوه سیب به دست می آید و ویژگی اصلی آن زهر زدایی از بدن است و نیز سرکه سیب یک انتی بیوتیک و ضدعفونی کننده قوی است و خاصیت ضد باکتريا دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا می شود.

حتما شنيده­ايد كه می­گويند: "خوردن یک سیب در روز، شما را از مراجعه به دکتر بی­ نیاز می­کند"! جالب اينجاست كه سرکه­ سيب هم سرشار از خاصیت هست! سرکه سیب حاوی مواد معدنی زیادی است و علاوه بر خواصی که کلاً سرکه بر روی دستگاه­های تصفیه کننده خون دارد، سرکه­ی سیب خواص بسیار قویتری دارد. اين سركه نه تنها یک اسید استیک سالم و ملایم هست و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد، بلکه به مقدار قابل توجهی دارای پتاسیم٬ فسفر٬ کلرور منیزیم٬ کلرور سدیم٬ گوگرد٬ ویتامین­های گروه B و ویتامین D هست که این مواد و تركيبات قوی باعث طراوت و نشاط سلول­های بدن می­شود و می­تواند دستگاه گوارش را فعال كرده و اثر فوق العاده خوبی هم بر روی هضم مواد چربی و پروتئیني دارد. در ذيل به برخي از مهمترين خواص سركه سيب اشاره مي­شود.

 

سرکه با کلسترول بالا مقابله می‌کند:

 

سرکه‌ی سیب سرشار از پکتین است. این فیبر حلال، جذب مواد غذایی و مایعات را در روده کند کرده و با عبور آرام از دستگاه گوارش کلسترول را دفع می‌کند.همچنین سرکه سيب، فشار خون را تنظیم می کند و مانع از بالارفتن آن می شود.میزان مصرف: یک قاشق مرباخوری سرکه‌ی سیب را با یک قاشق چای‌خوری عسل در یک لیوان آب حل کرده و به مدت 1 ماه روزانه (قبل از غذا) 3 مرتبه میل کنید.

 

سرکه به هضم غذا کمک می‌کند:

 

محققان ژاپنی ثابت کرده‌اند مصرف روزانه‌ی سرکه‌ی سیب می‌تواند از زخم معده پیشگیری کند زیرا باعث می‌شود که معده ماده‌ای (شیره‌ای) ترشح کند که خاصیت حفاظتی دارد. همچنین این ماده‌ی غذایی با باکتری‌هایی که منشأ مشکلات گوارشی هستند مقابله می‌کند و احتمال مسمومیت غذایی را کاهش می‌دهد.

 

میزان مصرف:

 

نصف قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با یک قاشق چای‌خوری عسل در یک لیوان آب ولرم حل کرده و روزانه 1 مرتبه میل کنید. این کار را تا زمان برطرف شدن مشکلات گوارشی(3 تا 4 روز) ادامه دهید. اگر مشکل‌تان حل نشد به پزشک مراجعه کنید.

سرکه میزان قند خون را تنظیم می‌کند:

 

در سال 2005 مطالعات محققان سوئدی نشان داد که اضافه کردن سرکه( به میزان 15 تا 30 میلی گرم) به غذاهایی که دارای گلوسید است باعث حفظ تعادل میزان قند خون یا همان گلیسمی می‌شود. این خاصیت سرکه مدیون خواص اسید استیک موجود در آن است. اگر دیابت نوع 2 دارید از مصرف سرکه غافل نشوید.

میزان مصرف:

 

یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب حل کرده و به مدت سه ماه روزانه 3 مرتبه (نیم ساعت قبل از غذا) میل کنید.

سرکه با پوکی استخوان مقابله می‌کند:

 

در سال 1999 محققان ژاپنی نشان دادند که افزودن سرکه سیب به مواد غذایی ( به مدت 32 روز) قدرت حلالی و جذب کلسیم را بالا می‌برد. اسید استیک سرکه سیب در تغییرات سلول‌های استخوانی که با رسیدن یائسگی و تغییرات هورمونی خاص این دوره رخ می‌دهد را کاهش می‌دهد و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

 

میزان مصرف: یک قاشق چای‌مرباخوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب حل کرده و روزانه یک مرتبه میل کنید. این کار را 2 ماه تکرار کنید.

سرکه سیب گلو درد را تسکین می‌دهد:

 

سرکه‌ سیب ضدعفونی کننده‌ و با باکتری‌ها مقابله می‌کند.میکروب ها در محیط اسیدی سرکه مدت زمان زیادی زنده نمی مانند. به همین خاطر زمانی که در ناحیه گلو احساس درد و سوزش می کنید، مقداری سرکه سیب بنوشید. میزان مصرف: یک قاشق مرباخوری سرکه‌ی سیب را با یک قاشق چای‌خوری عسل در یک لیوان آب گرم حل کرده و روزانه 4 مرتبه میل کنید. این کار را تا از بین رفتن درد و تب تکرار کنید. همچنین می توانید یک دوم لیوان آب را با یک دوم لیوان سرکه ترکیب کنید و ساعتی یکبار آن راغرغره کنید.البته اگر مشکل تا 48 ساعت از بین نرفت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

سرکه خواص ضد پیری دارد:

 

رادیکال‌های آزاد مسئول اصلی پیری هستند. مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند اثرات شوم رادیکال‌های آزاد را خنثی کند. باید بدانید که سرکه‌ی سیب نیز حاوی یکی از مؤثرترین آنتی اکسیدان‌هاست: بتا کاروتن طبیعی؛ این آنتی اکسیدان با پیری شدیدا مقابله می‌کند.

 

میزان مصرف: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را با یک لیوان آب میوه یا آب سبزی و یا آب معمولی... مخلوط کرده و روزانه یک یا دو مرتبه میل کنید. این کار را تا هر زمانی که دل‌تان خواست ادامه دهید.

سرکهء سيب، پتاسیم از دست رفته بیمارانی که داروهای ادرارآور مصرف می کنند، برمی گرداند. مصرف دو قاشق مربا خوری سرکه سیب در یک لیوان آب تصفیه شده ، برای این منظور کافی است. همچنان برای ناراحتی های هاضمه و مسمومیت های غذایی نیز بسیار مفيد است.

 

بعد از مدتی این مشکل در بدن شما از بین می رود.همچنین در سرکه سیب آنزایم هایی وجود دارد که خستگی بدن را رفع می کند. نوشیدن یک لیوان آب سرد همراه با دو قاشق سرکه سیب، اثری جادویی در از بین بردن خستگی دارد.

جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب:

 

با افزودن یک قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار یک قاشق مرباخوری عسل به یک لیوان آب و خوردن آن قبل از خواب، از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. تنها دوهفته پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی­های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

به گفته پزشکان، سرکه سیب عصاره طبیعی سیب است که مواد سمی و زاید بدن را از بین می‌برد،برای سم زدایی بدن به خصوص کلیه‌ها، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.. برخی از متخصصان معتقدند مصرف سرکه سیب به همراه آب گوجه‌فرنگی یا هویج خواص آن را افزایش می‌دهد.

سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری می­کند.:

 

سرکه سیب، به دلیل داشتن بتا کاروتن که آنتی اکسیدانی قوی است، رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و بطور چشمگیری از بروز سرطان جلوگیری میکند،اگرچه سرکه سیب سرطان را درمان نمی­کند، ولی بدلیل داشتن آنتی اکسیدان، رادیکال­های آزاد را در بدن از بین می­برد. رادیکال­های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می­آیند و باعث تخریب سلول­های بدن، پیری زودرس سلول­ها و ایجاد سرطان می­شوند. بتاکاروتن، آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می­کند. سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می­کند. نام این ماده پکتین است. پکتین یک نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.

نکته : آیا برای مصرف سرکه مورد منع مصرف وجود دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم اگر میزان مصرف پیشنهادی را رعایت کنید و دچار زخم معده‌ی شدید یا ورم معده نباشید مورد منع مصرف وجود ندارد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: فضل حق فکرت تاريخ: دو شنبه 24 آبان 1395برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید! در این وبلاگ - اشعار.داستان ها.طرح های ادبی خودم وهم چنان گزیده اشعار.داستان ها.طنزها.طرح های ادبی وسایرگزیده های ادبی وهنری دیگران به نشر می رسد.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to f.fekrat.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com